موسسه فرهنگی قرآن و عترت نیایش بیرجند

موسسه فرهنگی قرآنی نیایش در سه قسمت شامل واحد خردسالان ، واحد خواهران و پیش دبستانی فعال می باشد

موسسه فرهنگی قرآن و عترت نیایش بیرجند

موسسه فرهنگی قرآنی نیایش در سه قسمت شامل واحد خردسالان ، واحد خواهران و پیش دبستانی فعال می باشد

برگزاری دومین دوره الفبا

دومین دوره آمورزش الفبا ویژه خردسالان در کانون فرهنگی قرآن و عترت نیایش به پایان رسید. روز گذشته با حضور والدین قرآن آموزان در مراسم جشنی که به همین مناسبت برگزار گردید کودکان آموخته هایشان را با اجرای سرودی در مورد الفبا  جشن گرفتند .  در پایان توسط خانم ابراهیمی مدیر کانون کارنامه پایان دوره و نیز هدایایی به هر یک از کودکان اهدا گردید. این کودکان از فروردین ماه دوره روخوانی قرآن کریم را آغاز خواهند کرد .مربی این دوره کودکان سرکار خانم کوشافر بودکه از زحمات ایشان سپاسگزاری می گردد .

مراسم تجلیل از حافظان قرآن برگزار گردید.

روز پنج شنبه همزمان با میلاد با سعادت نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) از حافظان خواهر شهرستان بیرجند در سالن علامه فرزان تجلیل گردید . در این مراسم که به همت موسسه قرآن و عترت ثقلین برگزار گردید۳۰ نفر از حافظان کل قرآن کریم  هدایای را دریافت کردند. همه این افراد دوره حفظ را در موسسه ثقلین و با پیگیری و فعالیت های خالصانه سرکار خانم خراشادی زاده به پایان رسانده اند.

سرکار خانم فاطمه حسین زاده از مربیان کانون قرآن و عترت نیایش نیز جزو جافظانی بود که مورد تجلیل قرار گرفت که ضمن تبریک به ایشان از فعالیت های ایشان در کانون نیایش کمال سپاسگزاری را داریم.

لازم به ذکر است جای خالی مسئولین محترم شهرستان در این مراسم مشهود بود. در ضمن لازم بود در این مراسم از فعالیت های سرکار خانم خراشادی زاده در تربیت این حافظان و نیز برگزاری این مراسم تشکر می گردید.

نقاشی های هفتمین جشنواره قرانی کودک و نوجوان سری دوم

و اینک دومین سری نقاشی ها را که مربوط به نفرات اول تا سوم مقطع پیش دبستانی پسران می باشد در این قسمت مشاهده می کنید:

رتبه اول: امیرعلی مسعودی از پیش دبستانی نیایش با موضوع حضرت یوسف (ع)

رتبه دوم: امیررضا حسینی  از مهد رنگین کمان با موضوع گلباران راهپیمایی

رتبه سوم: امیرحین اسدی از پیش دبستانی امام جسین (ع) با موضوع مبارزه حضرت ابوالفضل

چگونه خود ،خلاقیت کودکانمان را از بین میبریم؟؟

 مریم هر جایی که می‌رود دختر کوچولوی خودش را هم با خود می‌برد و همیشه یک برنامه طولانی برای اجرا دارد که پیش در آمدش این است:‌ دختر من نابغه است.
او نمی‌داند با این کار جلوی خلاقیت کودک خود را می‌گیرد. روان‌شناسان تاکید بیش از حد والدین بر هوش و حافظه کودک را یکی از موانع بروز خلاقیت در کودکان می‌دانند. این گروه از والدین بدون در نظر گرفتن این اصل تربیتی مهم که تنها اطلاعات عمومی و داشتن حافظه قوی برای تکامل و رشد فکری و باروری استعدادهای کودک کافی نیست، با اصل قرار دادن هوش و حافظه کودک، از پرورش سایر توانمندی‌های ذهنی و روانی کودک خود که مهم‌ترین آنها تفکر خلاق است، غافل می‌مانند.
«جایزه بگیر» تربیت نکنید
رضا کوچولو با پی بردن به اخلاق والدینش حالا به یک جایزه بگیر تمام عیار بدل شده است. او سعی می‌کند رقابت با برادرش را ببرد. آنچه می‌خواهند سریع حفظ کند و همان کیفیتی را اجرا کند که برای زمانی معین والدینش از او توقع دارند. مثلا سکوت در مقابل مهمان. البته به سرعت هم دامن مامان را می‌کشد و می‌گوید:‌ جایزه من چی شد؟
ایجاد رقابت میان کودکان نیز گاه به کاهش خلاقیت منجر می‌شود. معمولا رقابت میان کودکان وقتی پدید می‌آید که نوعی ارزیابی و رتبه‌بندی توسط والدین وجود داشته باشد و پاداش یا جایزه‌ای در میان باشد.

ادامه مطلب ...

نقاشی های هفتمین جشنواره قرانی کودک و نوجوان سری اول

طبق قولی که داده بودیم اولین سری نقاشی ها را که مربوط به نفرات اول تا سوم مقطع پیش دبستانی دختران می باشد در این قسمت ارائه می دهیم:

رتبه اول: اکرم اکبری از مهد طه با موضوع قرآن خواندن 

 

رتبه دوم: غزل سلطانی از  مهد شکوفه های انقلاب با موضوع مسجد

 

رتبه سوم: مینا سادات متولی از پیش دبستانی امام حسین (ع) با موضوع اصجاب فیل

معرفی نقاشی های برتر هفتمین جشنواره قرآنی

از آنجا که نقاشی ها ی ارائه شده در  هفتمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان  گویای خلاقیت و دقت کودکان در مسائل قرآنی و فرهنگی در جامعه می باشد و از طرف دیگر نشانه  ذهن پاک و معصومانه  کودکان است کانون فرهنگی قرآن و عترت نیایش بر آن شد تا به منظور اجر نهادن به این فعالیت ها نقاشی های برتر این جشنواره را برای مشاهده  عموم در وبلاگ به نمایش گذارد. سعی می شود نقاشی ها به تدریج در وبلاگ بارگذاری گردند. در ضمن لازم می باشد از جناب آقای حمیدرضا حسنی نقاش و خطاط مجترم شهرمان که داوری این جسنواره را تقبل کردند نهایت سپاسگزاری را داشته باشیم.