موسسه فرهنگی قرآن و عترت نیایش بیرجند

موسسه فرهنگی قرآنی نیایش در سه قسمت شامل واحد خردسالان ، واحد خواهران و پیش دبستانی فعال می باشد

موسسه فرهنگی قرآن و عترت نیایش بیرجند

موسسه فرهنگی قرآنی نیایش در سه قسمت شامل واحد خردسالان ، واحد خواهران و پیش دبستانی فعال می باشد

غرفه نیایش مقبول کودکان

هر شب بعد از افطار کودکان زیادی در محل غرفه نیایش مشغول انواع فعالیت ها از جمله نقاشی و تصویر سازی هستند به زودی گزارشی از این فعالیت ها در این قسمت خواهیم داشت.

استقبال از کارگاه های آموزش خانواده موسسه نیایش در نمایشگاه

در دو روز گذشته کارگاه های آموزشی خانواده  موسسه نیایش که در محل غرفه موسسه در سالن شماره ۲ نمایشگاه برگزار می گردد مورد استقبال خوب همشهریان بویژه خواهران قرار گرفته است. این برنامه ها تا پایان نمایشگاه هر شب ساعت ۲۱ در محل غرفه نیایش ادامه خواهد داشت. 

 

سحر بهترین وقت مناجات

 از نظر قرآن کریم، بهترین زمان برای مناجات و استغفار، سحر است؛ از این رو خداوند در اوصاف مؤمنان در قرآن کریم می فرماید: «[مؤمنان کسانی هستند که] در سحرکاهان به استغفار می پردازند». این سخن در شعر حافظ شیرازی چنین درخشیده است که

هر گنج سعادت که خدا داد به حافظ از یُمن دعای شب و وِرد سحری بود

و نزدیک به چنین معنایی را در تقاضای خود از خداوند میزبان، در روز هیجدهم ماه رمضان، مترنم می شویم: «خدایا، مرا در این ماه نسبت به برکت های سحرهایش بیدارگردان و دلم را به روشنیِ فروغ سحرگاهانش روشن ساز...».

بازدید آقای ابراهیمی و دکتر رضایی و دیگر مسولین از غرفه نیایش

عصر امروز بعد از افتتاح نمایشگاه نماینده محترم و امام جمعه ورئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسولین از غرفه موسسه فر هنگی قرآن و عترت نیایش بازدید فرمودند. در این بازدید توسط قرآن آموزان موسسه خوشامد گویی با آیه های قرآنی صورت گرفت و کودکان مورد لطف و توجه قرار گرفتند .

 

افتتاح ششمین نمایشکاه قرآن کریم خراسان جنوبی در بیرجند

مروز طی مراسمی با حضور نماینده محترم بیرجند در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه محترم شهرستان و مسولین محترم استان و سهرستان بیرجند ششمین نمایشکاه قرآن کریم افتتاح گردید.در ابتدای مراسم جناب آقای مطهری فر  رئیس اداره فرهنگ و ارشاد استان خراسان جنوبی در سخنانی اظهار داشتند  ششمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان امسال با حضور 51 ناشر و 11 هزار عنوان کتاب  و 10 هزار جلد کتاب و نرم افزار در 51 غرفه تشکیل گردیده است.این نمایشگاه بزرگ قرآنی درهشت بخش شامل نشر مکتوب، نرم افزار، محافل و مراسم، هنری،  پژوهش، آموزش،  کودک و نوجوان و خانواده در فضایی بالغ بر یکهزار و 350 متر مربع برگزار می شود و همچنین از دیگر برنامه های این نمایشگاه می توان به اجرای برنامه های مختلفی شامل شب های انس با قرآن، تفسیر قرآن و مسابقات فرهنگی اشاره نموددر این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حسین ابراهیمی، اظهار کرد: قرآن، کتابی بی نظیر، شفیعی بی بدیل و راهنمایی صادق است که اگر در دل انسان ها وارد شود، صاحب آنها را متحول می کند.
در پایان پس از سخنان حجه الاسلام والمسلمین ابراهیمی 

 

 نمایشگاه رسما توسط ایشان افتتاح گردید.  

 

حلول ماه مبارک رمضان

بار دیگر رمضان، ماه اُنس دوستان خدا از راه رسید و غریو شادی و همهمه عاشقان به آسمان برخاست و مژده اسارت شیطان و هوای نفسْ در همه جا پیچید. آری، آمد آن ماهی که به انتظارش بودیم؛ ماهی که جان را طراوتی دوباره می بخشد و روان آدمی را زنگار از چهره می شوید. طلیعه این ماه مبارک را بر ره پویان کوی حقیقت تبریک می گوییم.