موسسه فرهنگی قرآن و عترت نیایش بیرجند

موسسه فرهنگی قرآنی نیایش در سه قسمت شامل واحد خردسالان ، واحد خواهران و پیش دبستانی فعال می باشد

موسسه فرهنگی قرآن و عترت نیایش بیرجند

موسسه فرهنگی قرآنی نیایش در سه قسمت شامل واحد خردسالان ، واحد خواهران و پیش دبستانی فعال می باشد

میلاد امام ضا (ع) نور هشتم مبارک

میلاد امام رضا (ع) بر همگان مبارک

 

مراسم ویژه هفته پیوند اولیا و مربیان در پییش دبستانی نیایش

به مناسبت  هفته پیوند  اولیاء و مربیان مراسمی با حضور والدین نوآموزان پیش دبستانی نیایش در محل موسسه نیایش برگزار گردید. در ابتدا خانم الهامی پور از مربیان با سابقه موسسه در مورد تربیت فرزند و اهمیت آن صحبت نمودند و سپس خانم ابراهیمی در مورد لزوم ارتباط هر چه بیشتر والدین و آموزشگاه برای والدین توضیحاتی ارائه نمودند و در مورد قوانین پیش دبستانی با خانواده ها تبادل نظر و اطلاع رسانی شد. 

نکته های روانشناسی برای ارتباط بهتر با بچه ها

نکته های روانشناسی برای ارتباط بهتر با بچه ها 

1.       هر چه یک طفل را بیشتر بغل کنند، در آغوش بگیرند، وقتی که بزرگتر شد احساس امنیت و استقلال بیشتری خواهد کرد.

2.       تجربه های اولیه جریانهای ایجاد شده در مغز را شکل می دهند. فهمیدن مفاهیم فضایی مثل داخل، خارج،عقب،زیر، رو برای تکامل مغز مهم است

3.       اگر بچه ها به هر چه می خواهند بلافاصله دست پیدا کنند، شکیبایی را نمی آموزند.

4.       اگر همه چیز همیشه بر وفق مراد بچه ها باشد، آنها تعاون را یاد نمی گیرند.

5.       اگر دیگران همه کارهای بچه ها را انجام دهند، فرصتی برای نشان دادن خلاقیت بچه ها     باقی نمی ماند.

6.       بچه ها اگر کمبود را احساس نکنند به خودکفایی نمی رسند.

7.       امروزه محققان تأیید می کنند نحوه کنش و واکنش شما با کودکتان و تجربیاتی که فراهم می آورید، بر تکامل و توانایی های یادگیری او تأثیر دارند.

8.       مواد معدنی موجود در بدن، مواد خام ضروری برای ایجاد اتصالات مغزی هستند. یکی از دلایل اینکه بعضی ازکودکان زودتر از دیگران سینه خیز و راه رفتن را می آموزند، این است که مواد معدنی مورد نیاز دوران رشد خود را زودتر می سازند.

9.       اگر نرون های مغز مرتبط با بینایی و مهارتهای جنبشی در سنین ابتدایی ورزیده نشوند، در بزرگسالی به قدر کافی شکل پذیر نخواهند بود و برای بسیاری از تجربیات، از نو متصل نخواهند شد.

10.    هل دادن اشیاء و بازیهای مرتبط به آن، به کودک احساس قدرت و توانایی می بخشد. این بازی ها، روش فوق العاده ای برای ایجاد اعتماد به نفس و هماهنگی در طفل محسوب می شوند.

بازدید قائم مقام محترم وریر ارشاد از موسسه نیایش بیرجند

حاج آقا محمدی قائم مقام محترم وزیر ارشاد در امور قرآنی به همراه آقای مطهری فر مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از موسسه فرهنگی و قرآنی نیایش بیرجند بازدید نمودند . در  بازدیدی که از کلاس ها صورت گرفت ایشان  از نزدیک  انواع دوره ها و کلاس ها و چگونگی برگزاری کلاس های موسسه  را مشاهده نمودند در ادامه تعدادی از قرآن آموزان برنامه های قرانی را اجرا کردند. ایشان  سپس در جلسه ای با مدیر موسسه  فعالیت های قرآنی موسسه و مشکلات  کار را بررسی نمودند. در ابتدا خانم ابراهیمی در مورد فعالیت ها و آموزش های موسسه و سوابق کار توضیحات لازم را ارئه نمودند و سپس حاج آقا محمدی در مورد روش های کار قرآنی با کودکان و اهمیت آن راهنمایی های لازم را ارائه فرمودند.

 

بازدید نوگلان نیایش به همراه خانواده از نمایشگاه حج

قرآن آموزان خردسال موسسه فرهنگی قرآنی نیایش ونوآموزان پیش دبستانی نیایش بیرجند همچون سال گذشته به همراه خانواده هایشان از نمایشگاه هفته حج بازدید کردند. نمایشگاه در محل مسجد حسینی و حسینیه اما رضا دایر می باشد. این بازدید  با هدف بهره گرفتن از فضای دل انگیزٍ و روحانی و استشمام عطر دل انگیز اعتقاد به خداوند برگزار شد . این نمایشگاه با ارایه الگوو نمادی از بیت الله الحرام که کعبه آمال و قبله گاه تمامی مسلمانان میباشد  باعث تقویت روحیه دینی و معنوی بو یژه در کودکان می گردد. در هر قسمت از نمایشگاه توسط مربیان  موسسه و راهنمایان نمایشکاه توضیحات لازم به کودکان ارائه شد.   

 

ادامه مطلب ...

اطلاعیه برای بازدید از نمایشکاه حج

موسسه نیایش در نظر دارد نوآموزان پیش دبستانی و قرآن آموزان موسسه را در تاریخ ۲۰/۷/۸۹ برای بازدید از نمایشگاه حج اعزام نماید لذا از کلیه خانواده ها خواهشمند است کودکان را با لباس فرم در ساعت ۱۸ در محل نمایشگاه حاضر نمایند.  

                                              با تشکر 

نمایشگاه �ج - بیرجند

اشعار پیش دبستانی (سرود ایران)

ما گلهای خندانیم           فرزندان ایرانیم

  ایران پاک خود را       مانند جان می دانیم

 ما باید دانا باشیم            هشیار و بینا باشیم

 از بهر حفظ ایران            باید توانا باشیم

 آباد باش ای ایران         آزاد باش ای ایران 

از ما فرزندان خود       دلشاد باش ای ایران