موسسه فرهنگی قرآن و عترت نیایش بیرجند

موسسه فرهنگی قرآنی نیایش در سه قسمت شامل واحد خردسالان ، واحد خواهران و پیش دبستانی فعال می باشد

موسسه فرهنگی قرآن و عترت نیایش بیرجند

موسسه فرهنگی قرآنی نیایش در سه قسمت شامل واحد خردسالان ، واحد خواهران و پیش دبستانی فعال می باشد

افتتاحیه کانون فرهنگی قرآنی نیایش

بعد از حدود 6 ماه فعالیت آزمایشی کانون فر هنگی قرآن و عترت نیایش روز دوشنبه 23/8/88 به حول قوه الهی و با حضور فرماندار محترم شهرستان بیرجند جناب آقای خسروی  مسئولین  خیرین و خانواده های قرآن آموزان این موسسه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. در این مراسم فرماندار محترم ضمن تشکر از حضور علاقمندان قرآن در مجالس و محافل پیرامون قرآن وعترت راه اندازی کانون قرآنی را اقدامی مناسب دانستند. ایشان با اشاره به حدیث حضرت رسول الله (ص) ولایت حضرت علی (ع) را ولایت خدا دانستند و فرمودند یکی از شئون ولایت عشق به اهل بیت می باشد. آقای خسروی با جدایی ناپذیر دانستن قرآن وعترت ، حضرت علی را قرآن ناطق و هدایت یافتگان مکتب قرآن را محبین  عترت دانستد. ایشان با اشاره به خردسالان به عنوان گل های باغ عترت فرمودند که دقت شود که بر اساس محبت عترت وتبعیت از ولایت آموزش داده شوند.

قبل از سخنان فرماندار محتر م جناب آقای جعفری معاونت محترم فرهنگی وهنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  که موسسات قرآن وعترت نیز زیر نظر این معاونت می باشد توضیحاتی را در مورد ارتباط فعالیت های قرآنی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه نمودند. آقای جعفری ضمن اعلام اینکه از اوایل سال ۸۶ دفاتر فرهنگی قرآن وعترت  زیر نظر مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در استان خراسان جنوبی شروع به فعالیت کردند اعلام کردند که  تاکنون ۱۰ موسسه قرآنی رسما ثبت شده اند و ۱۰ موسسه نیز در حال بررسی و کسب مجوز می باشند . از مهمترین مسائل در مورد این فعالیتها بیمه فعالان قرآنی -کمک بلاعوض به این موسسات و عقد قراداد در زمینه آموزش قرآن با این موسسات است .ایشان اظهار امیدواری کردند که سفر سوم مقام محترم ریاست جمهور باعث تقویت بیش از پیش فعالیت های قرآنی در استان گردد.

از دیگر برنامه های این مراسم اجرای دکلمه توسط قرآن آموز خردسال فاطمه دستگردی تواشیح توسط قرآن آموازان کانون فر هنگی قرآن وعترت نیایش و اجرای سرود به مناسبت عید غدیر توسط کودکان پیش دبستانی نیایش  بود.  

در انتهای مراسم نیز خانم ابراهیمی ضمن ارائه توضیحاتی در مورد تاسیس کانون فرهنگی قرآن وعترت نیایش اعلام کردند که این مرکز قرآنی در سه بخش آموزش قرآن به خردسالان - آموزش قرآن به خواهران و آموزش پیش دبستانی (زیر نظر آموزش و پرورش) در دو شعبه در خیابان مدرس و شمال شهر فعالیت دارد. ایشان همچنین با توجه به استقبال خوب همشهریان شمال شهر از فعالیت های قرآنی ابراز امیدواری کردند که فعالیت های آموزش قرآن در این منطقه با توجه به شریط اقتصادی و فرهنگی مردم مورد توجه جدی مسئولین محترم قرار گیرد.

در پایان مراسم فرماندار محترم به همراه مدعوین از کانون فرهنگی قرآنی نیایش و کلاس ها و فعالیت های آن بازدید کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد